Všeobecné obchodné podmienky
1. VŠEOBECNÉ INFORMÁCIE
1.1 Prevádzkovateľ. Prevádzkovateľom internetového obchodu https://bargertex.sk/ je spoločnosť Bargertex s. r. o., so sídlom Mlynská 43, Gerlachov 059 42, Slovenská republika, IČO: 53 006 470, DIČ: 2121223720, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Prešov, Oddiel: Sro, Vložka číslo: 40077/P, zastúpená Milan Barger, konateľom, tel. č.: 0949 321 197, email: eshop@bargertex.sk („obchodník“).
1.2 Orgán dohľadu. Orgánom dohľadu nad obchodníkom je Slovenská obchodná inšpekcia Bajkalská 21/A, O. BOX 29, 827 99 Bratislava, webová stránka: https://www.soi.sk/, e-mail: podnety@soi.sk.
2. ÚVODNÉ USTANOVENIA
2.1 Aplikácia. Tieto všeobecné obchodné podmienky („obchodné podmienky“) obchodníka upravujú vzájomné práva a povinnosti zmluvných strán , ktoré vznikli v súvislosti, alebo na základe kúpnej zmluvy („kúpna zmluva“) medzi obchodníkom a kupujúcim („kupujúci“) prostredníctvom internetového obchodu obchodníka umiestneného na internetovej adrese https://bargertex.sk/ („e-shop“).
2.2 Ustanovenia odlišné od obchodných podmienok je možné dohodnúť individuálne v kúpnej zmluve. Niektoré úkony obchodníka môžu vykonané aj prostredníctvom predajne obchodníka na adresách: Bargertex, Kapitána Nálepku 5, 05921 Svit, Bargertex, Štefániková 897/4, 05801 Poprad, alebo Bargertex, Dr. Alexandra 9, 06001 Kežmarok („predajňa“). Pre vylúčenie pochybností, tieto obchodné podmienky sa nevzťahujú na zmluvné vzťahy, ktoré vznikli prostredníctvom nákupu v predajni.
2.3 Spotrebiteľ a podnikateľ. Tieto obchodné podmienky sa vzťahujú na kupujúceho v postavení spotrebiteľa, t.j. fyzickej osoby, ktorá pri uzatváraní a plnení kúpnej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania („spotrebiteľ“), ako aj na kupujúceho v postavení podnikateľa, t.j. fyzickej osoby – podnikateľa alebo právnickej osoby, ktorá pri uzatváraní a plnení kúpnej zmluvy koná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania („podnikateľ“). Tieto obchodné podmienky priznávajú niektoré práva len spotrebiteľovi, napríklad odstúpenie od kúpnej zmluvy bez udania dôvodu.
3. UZAVRETIE KÚPNEJ ZMLUVY
3.1 Tovar. E-shop obsahuje katalóg resp. zoznam tovaru na predaj, vrátane uvedenia cien jednotlivého ponúkaného tovaru, alebo spôsobu jej výpočtu, ak vzhľadom na povahu tovaru nemožno predajnú cenu určiť vopred, a jeho hlavných vlastností („tovar“), z ktorého si návštevník e-shopu môže vyberať a v prípade záujmu objednať u obchodníka podľa týchto obchodných podmienok.
3.2 Akékoľvek ponuky predaja tovaru umiestneného na e-shope sú nezáväzné vyjadrenia obchodníka resp. pozvania k návrhu, nepredstavujú návrh na uzatvorenie kúpnej zmluvy a obchodník nie je povinný uzavrieť kúpnu zmluvu ohľadne tohto tovaru v prípade obdržania objednávky tovaru od kupujúceho. Farby fotky tovaru zobrazené na monitore sa môžu líšiť od skutočných farieb, v závislosti od individuálnych nastavení monitora a preto obchodník negarantuje, že dodaný tovar sa bude presne farebne zhodovať s jeho zobrazením na e-shope. Kupujúci môže požiadať pred kúpou tovaru o zaslanie spoplatnenej
3.3 Poštovné a balné. Náklady na poštovné a balné nesie kupujúci podľa spôsobu, ktorý zvolil pri objednávke tovaru. Tieto náklady sa riadia cenami uvedenými na e-shope.
3.4 Objednávka. Pre objednanie tovaru kupujúci predmetný tovar „vloží“ kliknutím na príslušné elektronické tlačidlo do elektronického nákupného košíka e-shopu a vyplní objednávkový formulár na e-shope („objednávka“). Na dokončenie objednávky e-shop vyžaduje poskytnutie údajov, najmä:
3.4.1 kupujúci v postavení spotrebiteľa: meno, priezvisko, telefónne číslo e-mailovú adresu, dodaciu adresu a fakturačné údaje (ak sú iné ako dodacie); kupujúci v postavení podnikateľa: obchodné meno, identifikačné číslo organizácie (IČO), daňové identifikačné číslo (DIČ), identifikačné číslo pre DPH (IČ DPH) (ak je platcom DPH), telefónne číslo, e-mailovú adresu, dodaciu adresu, fakturačné údaje (ak sú iné ako dodacie);
3.4.2 spôsob úhrady kúpnej ceny;
3.4.3 spôsob doručenia tovaru.
3.5 Kontrola a oprava údajov. Pred zaslaním objednávky má kupujúci možnosť skontrolovať a meniť údaje, ktoré do objednávky vložil, a to aj s ohľadom na možnosť zisťovať a opravovať chyby vzniknuté pri zadávaní údajov do objednávky.
3.6 Odoslanie objednávky. Objednávku odošle kupujúci obchodníkovi kliknutím na tlačidlo „Odoslať objednávku s povinnosťou platby“. Údaje uvedené v objednávke sú obchodníkom považované za správne a záväzné. Kupujúci zodpovedá za poskytnutie pravdivých a správnych údajov. Pre riadne a úplné dokončenie sa musí kupujúci oboznámiť so znením týchto obchodných podmienok ako aj podmienok ochrany osobných údajov a potvrdiť svoj súhlas s nimi zakliknutím príslušného „check boxu“ v rámci objednávkového formulára pred odoslaním objednávky obchodníkovi.
3.7 Záväznosť objednávky. Objednávka, ktorú kupujúci vystaví a odošle obchodníkovi podľa odsekov 3.4 až 3.6 týchto obchodných podmienok, predstavuje záväzný návrh na uzavretie kúpnej zmluvy na tovar uvedený v objednávke medzi kupujúcim a obchodníkom. Kupujúci môže tento návrh na uzatvorenie kúpnej zmluvy odvolať najneskôr do momentu, kedy návrh dôjde obchodníkovi.
3.8 Potvrdenie doručenia objednávky. Obchodník bezodkladne po doručení objednávky potvrdí doručenie objednávky kupujúcemu, a to vystavením a doručením elektronického potvrdenia o doručení objednávky na e-mailovú adresu kupujúceho uvedenú v jeho objednávke. Obchodník je vždy oprávnený v závislosti od charakteru objednávky (množstva tovaru, kúpnej ceny, nákladov na dopravu, poštovné, a iné poplatky) požiadať kupujúceho o dodatočné potvrdenie objednávky (napríklad písomne alebo telefonicky). Pre odstránenie pochybností obchodník upozorňuje, že doručením potvrdenia o doručení objednávky kupujúcemu podľa tohto odseku nedochádza k uzatvoreniu kúpnej zmluvy, ale iba k poskytnutí potvrdenia pre kupujúceho, že doručil obchodníkovi príslušnú objednávku. K uzatvoreniu kúpnej zmluvy dôjde podľa odseku 3.10 týchto obchodných podmienok.
3.9 Zrušenie objednávky. Všetky objednávky prijaté e-shopom sú záväzné. Prijatú objednávku tovaru nemožno zrušiť kupujúcim pred akceptáciou objednávky resp. uzatvorením kúpnej zmluvy podľa odseku 3.10 týchto obchodných podmienok. Týmto ustanovením nie je obmedzené právo kupujúceho odstúpiť od zmluvy v zmysle týchto obchodných podmienok a príslušných právnych predpisov.
Uzatvorenie kúpnej zmluvy. Po doručení potvrdenia o prijatí objednávky podľa odseku 3.8 týchto obchodných podmienok dochádza k overeniu dostupnosti tovaru zo strany obchodníka. Kúpna zmluva medzi obchodníkom a kupujúcim je uzavretá až okamihom, kedy obchodník akceptuje návrh kupujúceho na uzavretie kúpnej zmluvy (jeho odsúhlasenie obchodníkom), a to tým spôsobom, že obchodník doručí kupujúcemu na jeho e-mailovú adresu elektronické potvrdenie o tom, že objednaný tovar bol vyexpedovaný alebo pripravený na vyzdvihnutie na zvolenej predajni (podľa voľby dopravy v objednávke). Takéto e-mailové potvrdenie v zmysle predchádzajúcej vety predstavuje akceptáciu návrhu kupujúceho na uzatvorenie kúpnej zmluvy v zmysle § 43c zákona č. 40/1964 Z. z. Občiansky zákonník. Z kúpnej zmluvy vznikne obchodníkovi povinnosť predmet kúpy kupujúcemu odovzdať a kupujúcemu povinnosť predmet kúpy prevziať a zaplatiť zaň obchodníkovi dohodnutú kúpnu cenu. Kúpna zmluva bude uložená na emailových účtoch obchodníka a kupujúceho. Kupujúci berie na vedomie, že obchodník si vyhradzuje právo odmietnuť uzavrieť kúpnu zmluvu alebo jej časť najmä, nie však výlučne, ak (i) nie je možné z technických príčin tovar dodať v požadovanej lehote či za podmienok objednávky, ak (ii) sa tovar už nevyrába alebo nedodáva alebo (iii) sa výrazným spôsobom zmenila jeho cena účtovaná zo strany dodávateľa tovaru alebo ak (iv) zákazník v rozpore s odsekom 3.4 týchto obchodných podmienok uvedie v objednávke nepravdivé alebo neúplné údaje.
3.10 Potvrdenie o uzatvorení kúpnej zmluvy. Obchodník v súlade s § 17 ods. 12 ZoS doručí kupujúcemu na jeho e-mailovú adresu najneskôr pri dodaní tovaru potvrdenie o tom, že došlo k uzatvoreniu kúpnej zmluvy na diaľku.
3.11 Trvanie kúpnej zmluvy. Kúpna zmluva zaniká najmä splnením záväzkov oboch zmluvných strán alebo odstúpením zmluvnej strany od kúpnej zmluvy.
3.12 Náklady na komunikačné prostriedky. Kupujúci súhlasí s použitím komunikačných prostriedkov na diaľku pri uzatváraní kúpnej zmluvy. Náklady vzniknuté kupujúcim pri použití komunikačných prostriedkov na diaľku v súvislosti s uzavretím kúpnej zmluvy (náklady na internetové pripojenie, prípadne náklady na telefónne hovory) si hradí kupujúci sám.
4. CENA TOVARU A PLATOBNÉ PODMIENKY
4.1 Kúpna cena. Ceny ponúkaného tovaru sú uvedené vrátane dane z pridanej hodnoty. Cena tovaru uvedená u každého produktu v ponuke resp. katalógu tovaru na e-shope predstavuje iba kúpnu cenu za jeden (1) kus tovaru, ak sa predáva po kusoch, alebo za jeden bežný meter, ak ide o metrový textil, pričom táto jednotková cena neobsahuje náklady na dopravu či iné prípadné náklady a poplatky. Konečnú celkovú sumu k úhrade vrátane kúpnej ceny za objednávaný tovar a poplatok za dopravu resp. poštovné pre doručenie tovaru kupujúcemu a v prípade zvolenia platby na dobierku aj poplatku za platbu na dobierku pri prevzatí tovaru od prepravcu obchodník uvádza v zhrnutí objednávky v rámci objednávkového formulára na webovej stránke e-shopu. V prípadoch, keď kupujúci objednáva Koberce a podlahoviny, bude obchodník kupujúceho informovať e-mailom o ďalších nákladoch a poplatkoch spojených s dodávkou tohto tovaru a vyzve kupujúceho na schválenie týchto dodatočných nákladov či poplatkov, ktorým doplní svoju objednávku (tzn. návrh kupujúceho na uzatvorenie kúpnej zmluvy). Ponuka predaja tovaru a ceny tohto tovaru zostávajú v platnosti po dobu kedy sú zobrazované na e-shope. Týmto ustanovením nie je obmedzená možnosť obchodníka uzavrieť kúpnu zmluvu za individuálne dohodnutých podmienok.
4.2 Spôsob úhrady. Cenu podľa kúpnej zmluvy môže kupujúci uhradiť nasledovným spôsobom:
4.2.1 platbou platobnou kartou cez platobnú bránu, alebo
4.2.2 platbou prevodom na účet obchodníka uvedený v potvrdení objednávky alebo inak oznámený kupujúcemu; alebo
4.2.3 platbou vo forme dobierky – prostredníctvom kuriéra; alebo
4.2.4 platbou pri osobnom odbere – priamo v predajni obchodníka.
4.3 Lehota na zaplatenie kúpnej ceny. Ak kupujúci zvolil osobné prevzatie tovaru a platbu bankovým prevodom, kupujúci je povinný uhradiť celkovú sumu k úhrade uvedenú v objednávke do troch (3) kalendárnych dní od objednania tovaru a s použitím variabilného symbolu, ktorým je číslo objednávky. Ak kupujúci zvolil doručenie prepravcom na adresu určenú kupujúcim v objednávke a zvolil v rámci objednávkového procesu ako metódu zaplatenia bankový prevod, je kupujúci povinný uhradiť celkovú sumu k úhrade uvedenú v objednávke do troch (3) kalendárnych dní od objednania tovaru, a to s uvedením čísla objednávky ako variabilného symbolu.
4.4 Úhrada kúpnej ceny pred odoslaním. Obchodník je oprávnený najmä v prípade, že zo strany kupujúceho nedôjde k dodatočnému potvrdeniu objednávky, požadovať uhradenie celej kúpnej ceny ešte pred odoslaním tovaru kupujúcemu. Prípadné zľavy z cien tovaru poskytnuté obchodníkom kupujúcemu nemožno vzájomne kombinovať.
4.5 Fakturácia. Obchodník je platcom dane z pridanej hodnoty. Daňový doklad s vyčíslením kúpnej ceny s DPH a lehotou splatnosti – faktúru v elektronickej forme odošle obchodník kupujúcemu emailom najneskôr v deň doručenia tovaru a v papierovej forme priloží obchodník k tovaru.
4.6 Súhlas s vystavením elektronickej faktúry. Kupujúci objednaním tovaru podľa odsekov 3.4 až 3.6 obchodných podmienok podľa § 71 ods. 1 písm. b) zákona č. 222/2004 Z.z. o dani z pridanej hodnoty, v znení neskorších predpisov („Zákona o DPH“), súhlasí s vydávaním a zasielaním elektronických faktúr zo strany obchodníka a súčasne potvrdzuje a súhlasí s podmienkami ich zasielania, a to:
- obchodník vystavuje faktúru vo formáte PDF;
- elektronická faktúra je v zmysle 71 ods. 1 písm. b) Zákona o DPH plnohodnotným daňovým dokladom, to znamená, že obchodník bude podľa týchto obchodných podmienok vystavovať kupujúcemu faktúry výhradne v elektronickej podobe, faktúry v papierovej podobe kupujúcemu zasielať nebude;
- obchodník sa zaväzuje každú elektronickú faktúru doručiť kupujúcemu prostredníctvom elektronickej pošty, a to z e-mailovej adresy obchodníka eshop@bargertex.sk na e-mailovú adresu kupujúcemu, ktorú uviedol vo svojej objednávke;
- elektronická faktúra musí mať v názve jednoznačné označenie pre identifikáciu (faktúra, invoice, dobropis); názov môže popri jednoznačnom označení obsahovať aj ďalšie znaky (čísla alebo písmená);
- obchodník vyhlasuje, že má výlučný prístup k hore uvedenej e-mailovej adrese obchodníka, z ktorej podľa tohto súhlasu zašle elektronickú faktúru kupujúcemu;
- kupujúci vyhlasuje, že má výlučný prístup k hore uvedenej emailovej adrese kupujúceho (viď vyššie), na ktorú podľa tohto súhlasu obchodník zašle elektronickú faktúru kupujúcemu;
- obchodník nezodpovedá za poškodenie údajov alebo neúplné údaje, kde poškodenie alebo neúplnosť údajov boli spôsobené poruchou na komunikačnej trase pri doručovaní elektronickej faktúry prostredníctvom internetovej siete. Obchodník nezodpovedá za škody vzniknuté z dôvodu nekvalitného pripojenia kupujúceho do siete internet, alebo z iných dôvodov na strane kupujúceho, pre ktoré sa kupujúcemu nepodarilo naviazať príslušné spojenie alebo prístup k internetu;
- odvolať tento súhlas môže kupujúci písomným oznámením doručeným obchodníkovi.
4.7 Dostupnosť tovaru. Na e-shope sú k dispozícii informácie o skladovej dostupnosti každého tovaru uvedeného na webovej stránke e-shopu, a to buď uvedením údaja, že je tovar dostupný skladom alebo údaja o obvyklej doručovacej dobe. Pokiaľ skladová dostupnosť pri položke nie je vyznačená a nachádza sa tam údaj o obvyklej doručovacej dobe, rozumie sa tým doba obstarania tovaru obchodníkom od jeho dodávateľa daného tovaru a že daný tovar nie je na sklade obchodníka.
4.8 Darčekové certifikáty. Ak obchodník vydáva darčekové certifikáty, kupujúci v postavení spotrebiteľa môže pri nákupe využiť takéto darčekové certifikáty v rámci objednávkového formulára, a to zakliknutím „check boxu“ „Mám zľavový kód“ a následným uvedením zľavového kódu do príslušného políčka v rámci objednávkového formulára e-shopu.. Darčekové certifikáty sú ceninami vydávanými obchodníkom a uplatňovanými len k nákupu tovaru od obchodníka cez e-shop. V prípade nedokončenia nákupu či odstúpenia od kúpnej zmluvy v 14-dňovej lehote obchodník môže vygenerovať kupujúcemu náhradný zľavový kód. Prípadným vygenerovaním nového kódu nedochádza k zmene ceniny.
5. DORUČOVANIE TOVARU
5.1 Spôsob doručenia. Spôsob doručenia kupujúci zvolí pri zadávaní objednávky podľa aktuálne dostupných možností cez objednávkový formulár e-shopu, a to:
5.1.1 doručenie kuriérom;
5.1.2 osobné prevzatie v zvolenej predajni obchodníka;
5.1.3 iný spôsob doručenia určený osobitnou dohodou medzi obchodníkom a kupujúcim.
Lehota na dodanie tovaru kupujúcemu závisí od zvoleného spôsobu doručenia a postupu dopravcu (ak nejde o osobné prevzatie na predajni).
5.2 Dodacia lehota. Obchodník sa zaväzuje dodať kupujúcemu tovar najneskôr do tridsiatich (30) dní odo dňa uzavretia kúpnej zmluvy. O presnom dni expedície a dodania tovaru Vás budeme informovať e-mailom. Tovar dostupný na sklade obchodník odosiela v čo najkratšom čase podľa kapacitných možností.
5.3 Prevzatie tovaru spotrebiteľom. Tovar sa považuje za prevzatý spotrebiteľom okamihom, keď spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa tovary objednané spotrebiteľom v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný, alebo ak sa dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu, alebo ak sa tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, okamihom prevzatia prvého dodaného tovaru.
5.4 Dodatočné náklady. Ak je spôsob dopravy dohodnutý na základe požiadavky kupujúceho a zároveň je spôsob dopravy odlišný od spôsobov dopravy uvedených v týchto obchodných podmienkach, nesie kupujúci prípadné dodatočné náklady spojené s týmto spôsobom dopravy. Ak je obchodník podľa kúpnej zmluvy povinný doručiť tovar na miesto určené kupujúcim v objednávke, je kupujúci povinný prevziať tovar pri doručení. V prípade, že je z dôvodu na strane kupujúceho nutné tovar doručovať opakovane alebo iným spôsobom ako bolo uvedené v objednávke, je kupujúci povinný uhradiť náklady spojené s opakovaným doručením tovaru, resp. náklady spojené s iným spôsobom doručenia. Pri prevzatí tovaru je kupujúci povinný skontrolovať neporušenosť obalu tovaru a v prípade akýchkoľvek chýb toto bezodkladne oznámiť prepravcovi. V prípade očividného porušenia obalu svedčiaceho o neoprávnenom vniknutí do zásielky musí toto kupujúci u prepravcu namietať. Ak kupujúci zvolí prevzatie tovaru na predajni, kupujúci je povinný prevziať tovar do 7 pracovných dní odo dňa dostupnosti tovaru na predajni, o ktorej obchodník kupujúceho informuje e-mailom, ak sa zmluvné strany nedohodnú inak. Ak kupujúci neprevezme tovar do 7 pracovných dní od uplynutia lehoty uvedenej v kúpnej zmluve resp. akceptácii objednávky alebo v prípade osobného prevzatia v lehote 7 pracovných dní od dostupnosti tovaru na predajni, obchodník je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy a predať tovar tretej osobe. ároveň je obchodník oprávnený v takomto prípade kupujúcemu účtovať náklady na skladovanie tovaru do výšky 25 EUR (3,50 EUR za každý deň skladovania).
5.5 Poškodenie tovaru dopravcom. Reklamáciu za prípadné nedoručenie tovaru vinou dopravcu, alebo poškodenie tovaru zavinené dopravcom je nutné v takýchto prípadoch uplatňovať priamo u pracovníka dopravcu.
6. ZODPOVEDNOSŤ OBCHODNÍKA ZA VADY
6.1 Vady tovaru. Predaný tovar má vady, ak nie je v súlade s dohodnutými požiadavkami na tovar v zmysle § 616 Občianskeho zákonníka a všeobecnými požiadavkami na predaný tovar v zmysle § 617 Občianskeho zákonníka alebo ak používanie predaného tovaru znemožňujú alebo obmedzujú práva tretej osoby vrátane práv duševného vlastníctva.
6.2 Zodpovednosť za vady. Obchodník zodpovedá za akúkoľvek vadu na tovare, ktorú predaný tovar má v čase, kedy bol príslušný tovar dodaný kupujúcemu a ktorá sa prejaví do dvoch rokov od dodania tovaru.
6.3 Lehota na uplatnenie práva. Spotrebiteľ ako kupujúci je podľa § 599 zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník, v znení neskorších predpisov („Občiansky zákonník“) oprávnený uplatňovať u obchodníka svoje právo zo zodpovednosti za vady na dodanom tovare do uplynutia dvoch (2) rokov od dodania predmetného tovaru. Kupujúci v postavení spotrebiteľa môže uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady na tovare, len ak vytkol vadu do dvoch (2) mesiacov od zistenia vady, najneskôr však do lehoty uvedenej v predchádzajúcej vete.
7. UPLATŇOVANIE PRÁVA ZO ZODPOVEDNOSTI ZA VADY (REKLAMÁCIA)
7.1 Podanie reklamácie. Pre uplatnenie práva zo zodpovednosti za vady tovaru (tzn. reklamácia) nás prosím kontaktujte na:
7.1.1 adrese: Bargertex s. r. o., Mlynská 43, Gerlachov 059 42, Slovenská republika, pre písomné podanie reklamácie;
7.1.2 e-mailovej adrese: eshop@bargertex.sk pre elektronické podanie reklamácie;
7.1.3 jednej z našich predajní osobne.
Pre účely otázok ohľadom uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady nás taktiež môžete kontaktovať na tel. č. 0949 321 197.
7.2 Spôsob reklamácie. Kupujúci je oprávnený uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady podľa § 621 Občianskeho zákonníka, avšak iba ak vytkol vadu tovaru do dvoch (2) mesiacov od zistenia vady, najneskôr do uplynutia lehoty na uplatnenie práva zo zodpovednosti za vady podľa odseku 6.3 týchto obchodných podmienok Pre uplatnenie práva zo zodpovednosti za vady tovaru prosím môžete použiť reklamačný list dostupný TU. V rámci vytknutia vady resp. uplatnenia práva zo zodpovednosti obchodníka za vady na dodanom tovare je kupujúci v postavení spotrebiteľa oprávnený zvoliť spôsob odstránenia vady, a to buď výmenou tovaru alebo opravou tovaru. Kupujúci v postavení spotrebiteľa si však nemôže vybrať spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil obchodníkovi neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mal tovar bez vady, na závažnosť vady tovaru a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady tovaru spôsobil kupujúcemu v postavení spotrebiteľa značné ťažkosti.
7.3 Potvrdenie reklamácie. Obchodník je povinný pri osobnom uplatnení práva zo zodpovednosti za vady vydať kupujúcemu podľa § 622 ods. 3 Občianskeho zákonníka potvrdenie o vytknutí vady. Ak je právo zo zodpovednosti za vady uplatnený kupujúcim prostredníctvom e-mailu, obchodník doručí kupujúcemu potvrdenie o uplatnení jeho právu zo zodpovednosti za vady ihneď; ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu po obdržaní písomného či elektronického oznámenia o uplatnení práva z vád tovaru. Ak spotrebiteľ uplatní u obchodníka svoje právo zo zodpovednosti za vady, zašle obchodník spotrebiteľovi bez zbytočného odkladu písomné potvrdenie o vytknutí vady (tzn. potvrdenie o reklamácii) v súlade s § 622 ods. 3 Občianskeho zákonníka, v ktorom obchodník uvedie lehotu, v ktorej vadu odstráni. Lehota podľa predchádzajúcej vety nebude dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý obchodník nemôže z objektívnych dôvodov ovplyvniť.
7.4 Odstránenie vady. Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci v postavení spotrebiteľa právo, aby bola bezplatne, včas, riadne a bezodplatne odstránená, a to buď výmenou alebo opravou veci. Kupujúci si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom spôsobil obchodníkovi neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti. Obchodník je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť, a to v rámci najkratšieho času, ktorý obchodník potrebuje na posúdenie vady a na opravu alebo výmenu veci s prihliadnutím na povahu veci a povahu a závažnosť vady. Spotrebiteľ môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci, ak tým obchodníkovi nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady. Obchodník môže vždy namiesto odstránenia vady opravou vymeniť vadnú vec za bezvadnú ak to obchodníkovi nespôsobí závažné ťažkosti. Ak dôjde k výmene, začne plynúť doba na uplatnenie práva zo zodpovednosti za vady v zmysle odseku 6.1 týchto obchodných podmienok znova od prevzatia novej veci.
7.5 Neodstrániteľné vady. Ak ide o neodstrániteľnú vadu, ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla podľa § 499 Občianskeho zákonníka riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci v postavení spotrebiteľa právo od kúpnej zmluvy odstúpiť. To isté právo na odstúpenie má kupujúci v postavení spotrebiteľa, ak ide o odstrániteľnú vadu, v prípade, že sa vada opätovne vyskytne po oprave daného tovaru alebo v prípade, že z dôvodu väčšieho počtu vád nemôže kupujúci v postavení spotrebiteľa tovar riadne užívať. Ak ide o neodstrániteľnú vadu, ktorá však nebráni riadnemu užívaniu tovaru podľa § 499 Občianskeho zákonníka, má kupujúci v postavení spotrebiteľa právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny tovaru.
7.6 Kupujúci v postavení spotrebiteľa taktiež môže odstúpiť od kúpnej zmluvy, ak ho obchodník výslovne ubezpečil o tom, že daný tovar má určité vlastnosti alebo že tovar nemá žiadne vady a toto ubezpečenie sa ukáže byť nepravdivým.
7.7 Vybavenie reklamácie spotrebiteľa. Tovar v poškodenom obale dôrazne odporúčame neprevziať, alebo vybaliť a obsah zásielky skontrolovať v prítomnosti pracovníka prepravnej služby. V prípade prevzatia tovaru v poškodenom obale uvedie kupujúci informácie o poškodení buď na preberací list, alebo vyhotoví s prepravcom škodový zápis. Obchodník opraví alebo vymení vec, ktorá obsahuje vadu, na vlastné náklady v primeranej lehote uvedenej v potvrdení obchodníka o uplatnení práva zo zodpovednosti za vady (potvrdenie o reklamácii) podľa odseku 7.3 týchto obchodných podmienok po tom, čo kupujúci v postavení spotrebiteľa riadne a včas vytkol vadu, bezplatne, na vlastné náklady a bez spôsobenia závažných ťažkostí príslušnému spotrebiteľovi s ohľadom na povahu tovaru a účel, na ktorý tento spotrebiteľ tovar požadoval. Na účely opravy alebo výmeny kupujúci v postavení spotrebiteľa odovzdá alebo sprístupní vec obchodníkovi s tým, že náklady prevzatia tovaru znáša obchodník Každá riadne a včas podaná reklamácia bude v prípade splnenia podmienok v týchto obchodných podmienkach a príslušných právnych predpisoch, ktoré upravujú zodpovednosť za vady a uplatňovanie práva kupujúceho zo zodpovednosti za vady, vybavená spôsobom uvedeným v týchto obchodných podmienkach a príslušných právnych predpisoch, a to v najkratšom možnom čase, najneskôr však v lehote určenej podľa odseku 7.3 týchto obchodných podmienok.
7.8 Zodpovednosť za vady na náhradnej veci. Obchodník zodpovedá za vady na náhradnej veci dodanej príslušnému kupujúcemu v postavení spotrebiteľa na miesto vadného tovaru, vo vzťahu ku ktorému tento spotrebiteľ u obchodníka v súlade s týmto článkom obchodných podmienok uplatnil svoje právo zo zodpovednosti za vady, a to po dobu dvoch (2) rokov od dodania tohto náhradného tovaru príslušnému spotrebiteľovi podľa § 619 a nasl. Občianskeho zákonníka.
7.9 Dodanie opraveného či náhradného tovaru. Obchodník dodá opravený alebo náhradný tovar kupujúcemu v postavení spotrebiteľa na vlastné náklady rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým mu tento spotrebiteľ dodal vadný tovar, ak sa zmluvné strany kúpnej zmluvy nedohodnú inak. V prípade, že kupujúci v postavení spotrebiteľa neprevezme opravený či náhradný tovar v lehote šiestich (6) mesiacov odo dňa, kedy ho mal od obchodníka prevziať, môže obchodník tovar predať tretej osobe. Ak ide o tovar väčšej hodnoty, obchodník príslušného spotrebiteľa o zamýšľanom predaji daného tovaru vopred upovedomí a poskytne mu primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie tohto tovaru. Obchodník bezodkladne po predaji vyplatí kupujúcemu v postavení spotrebiteľa výťažok z predaja veci tretej osobe po odpočítaní nákladov, ktoré účelne vynaložil na jeho úschovu a predaj, ak príslušný spotrebiteľ uplatní právo na podiel z výťažku v primeranej lehote uvedenej obchodníkom v oznámení o zamýšľanom predaji neprevzatého opraveného či náhradného tovaru tretej osobe. Obchodník môže tento neprevzatý tovar na vlastné náklady zničiť, ak sa ho nepodarilo predať alebo ak predpokladaný výťažok z predaja nebude postačovať ani na úhradu nákladov, ktoré obchodník účelne vynaložil na úschovu tohto tovaru, a nákladov, ktoré by obchodník musel nevyhnutne vynaložiť na jeho predaj.
7.10 Zľava z kúpnej ceny a odstúpenie od zmluvy. Kupujúci v postavení spotrebiteľa má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty podľa § 517 ods. 1 Občianskeho zákonníka, ak:
7.10.1 obchodník vadný tovar neopravil ani nevymenil;
7.10.2 obchodník vadný tovar neopravil ani nevymenil v súlade s § 623 ods. 4 a 6 Občianskeho zákonníka;
7.10.3 obchodník odmietol odstrániť vadu tovaru podľa § 623 ods. 2 Občianskeho zákonníka;
7.10.4 tovar má rovnakú vadu napriek vykonanej oprave alebo výmene vadného tovaru;
7.10.5 vada tovaru je tak závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy alebo
7.10.6 obchodník vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu na tovaru obchodník neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre príslušného kupujúceho v postavení spotrebiteľa.
Pri posudzovaní práva kupujúceho, ktorý je spotrebiteľom, na zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy podľa odseku 7.9.4 a 7.9.5 vyššie sa zohľadnia všetky okolnosti, najmä druh a hodnota predmetného tovaru, povaha a závažnosť vady a možnosť od príslušného kupujúceho objektívne žiadať, aby dôveroval v schopnosť obchodníka odstrániť vadu.
V prípade vzniku nároku kupujúceho v postavení spotrebiteľa na zľavu z kúpnej ceny bude jej výška určená primerane rozdielu hodnoty predaného tovaru a hodnoty tovaru, ktorú by mal, ak by bol bez vád.
Kupujúci v postavení spotrebiteľa nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy podľa tohto odseku 7.9, ak sa spolupodieľal na vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná.
V prípade, že kupujúci v postavení spotrebiteľa kúpil od obchodníka viac tovarov, tak takýto kupujúci môže od kúpnej zmluvy odstúpiť iba vo vzťahu k vadnému kusu tovaru. Vo vzťahu k ostatným tovarom môže odstúpiť od kúpnej zmluvy, len ak nemožno dôvodne očakávať, že nebude mať záujem ponechať si ostatné veci bez vadnej veci.
Kupujúci v postavení spotrebiteľa po odstúpení od zmluvy či jej časti vráti príslušný tovar obchodníkovi na náklady obchodníka.
Obchodník je povinný po odstúpení od kúpnej zmluvy vrátiť kupujúcemu v postavení spotrebiteľa kúpnu cenu, a to najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia príslušného tovaru obchodníkovi či po preukázaní, že príslušný spotrebiteľ odoslal príslušný tovar obchodníkovi, podľa toho, ktorý okamih nastane skôr. Vrátanie kúpnej ceny alebo výplatu zľavy z kúpnej ceny obchodník vykoná rovnakým spôsobom, ktorý použil príslušný spotrebiteľ pri zaplatení kúpnej ceny (ak príslušný spotrebiteľ výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady). Všetky náklady spojené s úhradou znáša obchodník.
Kupujúci nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy podľa § 624 ods. 1 Občianskeho zákonníka, pokiaľ sa kupujúci spolupodieľal na vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná. Dôkazné bremeno, že sa kupujúci spolupodieľal na vzniku vady a že vada je zanedbateľná, nesie obchodník.
8. ODSTÚPENIE OD ZMLUVY
8.1 Odstúpenie obchodníka. Obchodník je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy alebo od jej časti z dôvodu (i) vypredania zásob, (ii) nedostupnosti tovaru, (iii) že výrobca tovaru dohodnutého v kúpnej zmluve prerušil výrobu, (iv) že výrobca, dovozca alebo dodávateľ objednaného tovaru vykonal také závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia povinností obchodníka vyplývajúcich z kúpnej zmluvy, (v) uvedenia nepravdivých alebo neúplných údajov zákazníkom do jeho objednávky v rozpore s odsekom 3.4 týchto obchodných podmienok alebo (vi) z dôvodov vyššej moci, alebo (vii) že ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od neho spravodlivo požadovať, nie je schopný doručiť tovar kupujúcemu v lehote určenej týmito obchodnými podmienkami alebo v cene, ktorá je uvedená v e-shope. Obchodník je povinný o tejto skutočnosti okamžite informovať kupujúceho a vrátiť mu už zaplatenú cenu za tovar dohodnutý v kúpnej zmluve v lehote do štrnástich (14) dní od oznámenia o odstúpení od kúpnej zmluvy a to prevodom na účet určený kupujúcim.
8.2 Odstúpenie spotrebiteľa. Spotrebiteľ má právo odstúpiť od kúpnej zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote 14 kalendárnych dní odo dňa, keď spotrebiteľ alebo spotrebiteľom určená tretia osoba okrem dopravcu prevezme tovar. Ak je predmetom kúpnej zmluvy dodanie viacerých tovarov, počíta sa lehota na odstúpenie odo dňa, kedy spotrebiteľ alebo spotrebiteľom určená tretia osoba okrem dopravcu prevezme tovar, ktorý bol dodaný ako posledný. Ak jeden tovar, ktorého dodanie je predmetom kúpnej zmluvy, pozostáva z viacerých dielov alebo kusov, počíta sa lehota na odstúpenie okamihom, kedy spotrebiteľ alebo spotrebiteľom určená osoba okrem dopravcu prevezme posledný diel alebo posledný kus. Ďalšie informácie a podmienky pre odstúpenie spotrebiteľa od kúpnej zmluvy sú uvedené v Poučení o uplatnení práva spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy, ktoré tvorí Prílohu 1 týchto obchodných podmienok. Pri tovare zhotovenom podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa alebo tovaru vyrobeného na mieru príslušnému spotrebiteľovi, ako je napríklad aj odstrihnutie na mieru objednaného tovaru, nemá kupujúci právo odstúpiť od zmluvy bez udania dôvodu v zmysle § 19 ods. 1 Zákona č. 108/20024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa („ZoS“).
8.3 Strata práva na odstúpenie. Spotrebiteľ stráca resp. nemá právo na odstúpenie podľa § 19 ods. 1 ZoS a ods. 8.2 týchto obchodných podmienok v prípade, ak predmetom zmluvy medzi obchodníkom a spotrebiteľom je:
8.3.1 Poskytnutie služby, ak došlo k úplnému poskytnutiu služby a poskytovanie služby začalo pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, ak je podľa zmluvy spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu,
8.3.2 dodanie alebo poskytnutie produktu, ktorého cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,
8.3.3 dodanie tovaru vyrobeného podľa špecifikácií spotrebiteľa alebo tovaru vyrobeného na mieru,
8.3.4 dodanie tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu kvality alebo skaze,
8.3.5 dodanie tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov, ak ochranný obal bol po dodaní porušený,
8.3.6 dodanie tovaru, ktorý vzhľadom na svoju povahu môže byť po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,
8.3.7 dodanie alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzavretia zmluvy, pričom ich dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30 dňoch a ich cena závisí od pohybu cien na trhu, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť,
8.3.8 vykonanie naliehavých opráv alebo údržby počas návštevy u spotrebiteľa, o ktorú spotrebiteľ výslovne požiadal obchodníka; to neplatí pre zmluvu, ktorej predmetom je poskytnutie inej služby ako oprava alebo údržba, a pre zmluvu, ktorej predmetom je dodanie iného tovaru ako náhradného dielu potrebného na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli zmluvy uzavreté počas návštevy obchodníka u spotrebiteľa a spotrebiteľ si tieto tovary alebo služby vopred neobjednal,
8.3.9 dodanie zvukových záznamov, obrazových záznamov, audiovizuálnych záznamov alebo softvéru v ochrannom obale, ktorý bol po dodaní porušený,
8.3.10 dodanie periodickej tlače okrem jej dodávania na základe zmluvy o predplatnom,
8.3.11 tovar zakúpený na verejnej dražbe,
8.3.12 poskytnutie ubytovacích služieb na iný účel ako na účel bývania, preprava tovaru, nájom automobilov, poskytnutie stravovacích služieb alebo poskytnutie služieb súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času, ak podľa zmluvy má obchodník poskytnúť tieto služby v presne dohodnutom čase alebo v presne dohodnutej lehote,
8.3.13 dodanie digitálneho obsahu, ktorý obchodník dodáva inak ako na hmotnom nosiči, ak dodávanie digitálneho obsahu začalo a spotrebiteľ udelil výslovný súhlas so začatím dodávania digitálneho obsahu pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy, vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy začatím dodávania digitálneho obsahu, a obchodník poskytol spotrebiteľovi potvrdenie podľa § 17 ods. 12 písm. b) alebo ods. 13 písm. b) ZoS, ak je podľa zmluvy spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu.
9. ALTERNATÍVNE RIEŠENIE SPOTREBITEĽSKÝCH SPOROV
9.1 Spotrebiteľ má podľa § 11 zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov právo podať obchodníkovi žiadosť o nápravu, ak medzi spotrebiteľom a obchodníkom vznikne spor z uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady na tovare alebo ak sa spotrebiteľ domnieva, že obchodník porušil iné práva spotrebiteľa („žiadosť o nápravu“).
9.2 Žiadosť o nápravu môže spotrebiteľ doručiť obchodníkovi nasledovne:
9.2.1 písomne poštou na adrese: Bargertex s. r. o., Mlynská 43, Gerlachov 059 42, Slovenská republika; alebo
9.2.2 elektronicky e-mailom na adresu eshop@bargertex.sk;
9.3 Ak obchodník odpovedal zamietavo na žiadosť o nápravu podanú spotrebiteľom podľa odseku 9.1 obchodných podmienok, obchodník informuje príslušného spotrebiteľa na trvanlivom médiu o príslušných subjektoch alternatívneho riešenia sporov.
9.4 Alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov (ARS) je postup zameraný na dosiahnutie zmierlivého vyriešenia sporu medzi spotrebiteľom a obchodníkom a na predchádzanie vzniku súdnych sporov medzi týmito dvoma subjektmi. Ak obchodník neodpovedal na žiadosť o nápravu podaná príslušným spotrebiteľom do 30 dní od jej odoslania alebo ak obchodník na takúto žiadosť o nápravu odpovedal zamietavo, má spotrebiteľ právo podať návrh príslušnému subjektu alternatívneho riešenia sporov, ktorým je pre prípad tohto e-shopu Slovenská obchodná inšpekcia. Slovenská obchodná inšpekcia má k dispozícii všetky potrebné informácie o alternatívnom postupe, ktorým môže obchodník prípadný spor riešiť. Viac informácií o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov nájdete na internetovej stránke Slovenskej obchodnej inšpekcie: https://www.soi.sk/sk/alternativne-rieseniespotrebitelskych-sporov.soi
10. ĎALŠIE PRÁVA A POVINNOSTI ZMLUVNÝCH STRÁN
10.1 Práva duševného vlastníctva. Kupujúci berie na vedomie, že programové vybavenie a ďalšie súčasti tvoriace e-shop (vrátane fotografií ponúkaného tovaru) sú chránené Autorským zákonom. Kupujúci sa zaväzuje, že nebude vykonávať žiadnu činnosť, ktorá by mohla jemu alebo tretím osobám umožniť neoprávnene zasahovať či neoprávnene užiť programové vybavenie alebo ďalšie duševné vlastníctvo, ktoré je súčasťou e-shopu. Kupujúci nie je oprávnený pri využívaní e-shopu používať mechanizmy, programové vybavenie alebo iné postupy, ktoré by mohli mať negatívny vplyv na prevádzku e-shopu. E-shop je možné užívať len v rozsahu, ktorý nie je na úkor práv ostatných zákazníkov obchodníka a ktorý je v súlade s jeho určením. Kupujúci berie na vedomie, že obchodník nenesie zodpovednosť za chyby vzniknuté v dôsledku zásahov tretích osôb do e-shopu, alebo v dôsledku použitia e-shopu v rozpore s ich určením.
10.2 Fotografie tovaru. Fotografie tovaru vyobrazeného na e-shope majú výlučne ilustračný charakter, slúžia výhradne na prezentáciu tovaru obchodníka a môžu sa mierne odlišovať od skutočne doručeného tovaru. Fotografie, vrátane popisu predávaného tovaru, dodávajú obchodníkovi jeho dodávatelia. Všetky informácie uvedené na e-shope, vrátane ochranných známok, fotografií, popisov a aplikácií, sú chránené zákonom č. 185/2015 Z.z. Autorský zákon, v znení neskorších predpisov. Každé ich neoprávnené použitie v akomkoľvek rozsahu predstavuje porušenie Autorského zákona.
11. OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV
11.1 Zásady ochrany osobných údajov obchodníka sú zverejnené TU .
12. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
12.1 Odkazy a nadpisy. Odkazy na článok, bod alebo prílohu sa budú vykladať ako odkazy na článok, bod alebo prílohu týchto obchodných podmienok. Nadpisy sú uvedené iba kvôli prehľadnosti a nemajú vplyv na výklad týchto obchodných podmienok.
12.2 Rozhodné právo. Tieto obchodné podmienky sa riadia právom Slovenskej republiky. Tým nie sú dotknuté práva spotrebiteľa vyplývajúce zo všeobecne záväzných predpisov.
12.3 Podnety. Akékoľvek podnety môžete kupujúci podať na písomne poštou na adresu Bargertex s. r. o., so sídlom Mlynská 43, Gerlachov 059 42, Slovenská republika, alebo elektronicky na e-mailovú adresu obchodníka: eshop@bargertex.sk.
12.4 Rôzne. Pokiaľ je niektoré ustanovenie obchodných podmienok neplatné nebo neúčinné, alebo sa takým stane, neplatné ustanovenie sa nahradí ustanovením, ktorého zmysel sa k neplatnému ustanoveniu čo najviac približuje. Neplatnosťou alebo neúčinnosťou jedného ustanovenia nie je dotknutá platnosť ostatných ustanovení. Zmeny a doplnky kúpnej zmluvy či obchodných podmienok vyžadujú písomnú formu. Kúpna zmluva je archivovaná obchodníkom v elektronickej forme a nie je verejne prístupná.
12.5 Jazyk. Kúpna zmluva, vrátane týchto obchodných podmienok, je uzatváraná v slovenskom jazyku. Pokiaľ vznikne pre potrebu kupujúceho preklad textu kúpnej zmluvy, platí, že v prípade sporu o výklad pojmov platí výklad kúpnej zmluvy v slovenskom jazyku.
12.6 Znenie obchodných podmienok. Obchodník si vyhradzuje právo jednostranne meniť alebo dopĺňať tieto všeobecné obchodné podmienky. Akékoľvek zmeny týchto všeobecných obchodných podmienok nadobúdajú účinnosť dňom ich zverejnenia na internetovej stránke e-shopu https://bargertex.sk. Právne vzťahy vyplývajúce z kúpnej zmluvy alebo inej zmluvy, ktorú sme s vami uzavreli, sa spravujú vždy všeobecnými obchodnými podmienkami účinnými v čase záväznej objednávky tovaru..
Tieto obchodné podmienky vrátane ich súčastí sú platné a účinné od 1. 3. 2025 a k dispozícii v elektronickej forme na webovej stránke e-shopu.
PRÍLOHA 1
POUČENIE O UPLATNENÍ PRÁVA SPOTREBITEĽA NA ODSTÚPENIE OD KÚPNEJ ZMLUVY
1. PRÁVO NA ODSTÚPENIE OD KÚPNEJ ZMLUVY
1.1 Ako spotrebiteľ máte právo odstúpiť od tejto kúpnej zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote 14.
1.2 Lehota na odstúpenie od kúpnej zmluvy uplynie po 14 dňoch odo dňa keď Vy alebo Vami určená tretia osoba okrem dopravcu prevezme Tovar. Ak je predmetom kúpnej zmluvy dodanie viacerých tovarov, počíta sa lehota na odstúpenie odo dňa, kedy spotrebiteľ alebo spotrebiteľom určená tretia osoba okrem dopravcu prevezme tovar, ktorý bol dodaný ako posledný. Ak jeden tovar, ktorého dodanie je predmetom kúpnej zmluvy, pozostáva z viacerých dielov alebo kusov, počíta sa lehota na odstúpenie okamihom, kedy spotrebiteľ alebo spotrebiteľom určená osoba okrem dopravcu prevezme posledný diel alebo posledný kus.
1.3 Pri uplatnení práva na odstúpenie od kúpnej zmluvy nás informujte o svojom rozhodnutí odstúpiť od tejto zmluvy jednoznačným vyhlásením (napríklad listom zaslaným poštou alebo e-mailom) na adrese: Bargertex s. r. o., Mlynská 43, Gerlachov 059 42, Slovenská republika, tel. č.: 0949 321 197, email: eshop@bargertex.sk
Na tento účel môžete použiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý sme Vám odovzdali alebo zaslali, jeho použitie však nie je povinné.
1.4 Lehota na odstúpenie od zmluvy je zachovaná, ak zašlete oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy pred tým, ako uplynie lehota na odstúpenie od kúpnej zmluvy.
2. DÔSLEDKY ODSTÚPENIA OD KÚPNEJ ZMLUVY
2.1 Po odstúpení od kúpnej zmluvy Vám vrátime všetky platby, ktoré ste uhradili v súvislosti s uzavretím kúpnej zmluvy, vrátane nákladov na doručenie tovaru k Vám. To sa nevzťahuje na dodatočné náklady, ak ste si zvolili iný druh doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia, ktorý ponúkame. Platby Vám budú vrátené najneskôr do 14 dní odo dňa, keď nám bude doručené Vaše oznámenie o odstúpení od tejto zmluvy. Úhrada bude uskutočnená rovnakým spôsobom, aký ste použili pri Vašej platbe, ak ste výslovne nesúhlasili s iným spôsobom úhrady, a to bez účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov.
2.2 S vrátením platby môžeme čakať do vrátenia tovaru späť na našu adresu alebo do preukázania, že ste tovar odoslali späť, podľa toho, čo nastane skôr.
2.3 Zašlite nám tovar späť alebo ho prineste na našu adresu uvedenú v bode 1.3 vyššie alebo na adresu jednej z našich predajní najneskôr do 14 dní odo dňa uplatnenia práva na odstúpenie od kúpnej zmluvy. Lehota sa považuje za zachovanú, ak tovar odošlete späť pred uplynutím 14-dňovej lehoty
2.4 Priame náklady na vrátenie tovaru znášate Vy. Taktiež znášate náklady na vrátenie tovaru v prípade, kedy nie je možné pre povahu vracaného tovaru vrátiť daný tovar prostredníctvom pošty.
2.5 Zodpovedáte len za akékoľvek zníženie hodnoty tovaru v dôsledku zaobchádzania s ním iným spôsobom, aký je potrebný na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru.
2.6 Ustanovenia tejto Prílohy č. 1 k obchodným podmienkami platia iba vo vzťahu ku kupujúcim v postavení spotrebiteľa pri nákupu tovaru cez e-shop.